S



SUN PIN / SZUN PIN / 孙频

Sun Pin
Sun Pin

Sun Pin (孙频, pinyin hangsúlyjelekkel: Sūn Pín, népszerű magyar átírással: Szun Pin), nő, 1983 februárjában született Shanxi tartomány Jiaocheng városában. 2006-ban végzett a Lanzhou Egyetem kínai tanszékén. Jelenleg a Kínai Népi Egyetem kreatív írás mesterszakának hallgatója, a Jiangsu Tartományi Írószövetség legfiatalabb hivatásos írója.

Azóta, hogy 2008-ban elkezdte irodalmi alkotói munkásságát, több mint 2,5 millió kínai írásjegy terjedelemben tett közzé kisregényeket és novellákat különféle irodalmi folyóiratokban. 2013-ban, 2014-ben és 2017-ben is felkerültek a művei a Kínai Szépirodalmi Társaság éves novellalistájára. Megjelent novellagyűjteményei: A láthatatlan nő 《隐形的女人》, Kilenc átkelés 《九渡》, Háromszemélyes ünnep 《三人成宴》, Ugyanaz a test 《同体》, Hamis arc 《假面》, Fájdalom 《疼》, Tizennyolcszoros búcsú 《十八相送》, Animitta 《无相》, Illatok 《异香》, A pipacs átka 《罂粟的咒》, Szabadság 《自由故》, Mák és só《罂盐》, A hal csókja 《鱼吻》. Nő a hímzőházban 《绣楼里的女人》címmel regénye is megjelent. Mesterművei között szerepel többek között az Éjszakai bankett a fenyvesben 《松林夜宴图》, Burjánzó füvet láttam 《我看过草叶葳蕤》, Ragyogó évek 《光辉岁月》. A Fájdalom című novellagyűjteménye több mint százezer példányban kelt el. A Részeg Chang'an 《醉长安》 című kisregénye elnyerte a Havi ElbeszélésekXV. Fehér Virág díját, a Dongshan Bankett 《东山宴》című kisregénye a VIII. Maotai kupát, a Válogatott Elbeszélésekéves nagydíját, és a III. Pekingi Irodalom díjat, A balszerencse 《月煞》című kisregényével pedig kiérdemelte a X. Sanghaji Irodalom nagydíjat stb.

Sun Pin a szépirodalmi alkotásaiba több személyes, egyedi stílust épít be, a filozófia, pszichológia, szociológia és művészet elemeit egyesíti az irodalommal, folyamatosan az emberi élettel és társadalommal kapcsolatos, megfontolásra érdemes kérdéseket feszeget, emellett újabb és újabb irodalmi szövegstílust tár fel, a lenyűgöző nyelvhasználatával különféle érzékcsatornákat megnyitva. Sun Pin az alábbi írótípusba sorolható: a saját és mások életét az emberi tulajdonságok tesztelésére alkalmas kémcsőként látja, amelyekben szélsőséges körülményeket teremtve vizsgálja az emberi ellenálló képességet annak bizonyosságára, hogy az emberi eredet egyházi és antropológiai magyarázata ugyanolyan fontos. Novelláit kémcsőként építi fel, a belső térben szélsőséges és egyben önkonzisztens állapotokat teremtve (alkotásai így mind megkülönböztetett személyes lenyomatot hordoznak), leírva az emberi karakter és a lélek változásainak százarcú megnyilvánulását. Egyrészt arra sarkall bennünket, hogy hozzunk létre egy a társadalmi kritika által védett erkölcsi világot, másrészt pedig könnyekkel és vérrel átmosott szavaival az igazságosság és jogrend merész áthágását hozza elénk, a társadalmi kritika sajátos céltáblájaként ábrázolva. Ezek az ellentmondások alkotják Sun Pin kémcsőszerű novelláiban a bőséges feszültségforrást.

A 2018-ban megjelent Éjszakai bankett a fenyvesben című új könyvében a főszereplő Liang Shanshan a kor traumája közepette bátor megvetéssel a kultúra megmentésén munkálkodik "Korábban nyüzsgés, ma esőn és hóesésen merengés az éltet". Li Jiayin nem kerül az Éjszakai bankett a fenyvesben megfélemlítésének a borzalma alá, ehelyett eltökélt szándéka a Rembrandt által képviselt szabadság és esztétika keresése. Az írónő átfogó víziójával felhasználja az ősi és a modern Kína és a Nyugat szellemi erőforrásait műveinek létrehozására. Munkája átfogó tendenciát mutat mind formában, mind pedig a szellemi feltárás szintjén. Ez egy becses gondolati világ és értékes irányvonal, amit Sun Pin határozott tudatossággal követ.

Kortárs kínai írók adatbázisa
©CCTSS
©SERAPIS

Fotó: https://www.chinawriter.com.cn/n1/2022/0831/c418956-32516320.html